Descripció:
La UVic-UCC és una universitat jove i molt dinàmica de la Catalunya Central, amb un compromís especial per l’ensenyament de qualitat, la recerca innovadora i la internacionalització. Per una banda, l’Àrea de Gestió Acadèmica ofereix servei i atenció personalitzada a la comunitat universitària i gestiona els processos vinculats a l’accés, l’admissió i la matrícula dels estudiants d’ensenyaments oficials de grau, màster i doctorat i de formació contínua dels centres propis (Campus Vic), federats (Campus Manresa) i externs. També fa tràmits diversos (reconeixements, tancament d’actes de qualificació, tramitació de títols i del Suplement Europeu al Títol, expedició de certificats, gestió acadèmica de la mobilitat...), la gestió econòmica de la matrícula i dels conceptes que hi estan associats i altres tràmits i la gestió de beques i ajuts dels estudiants de la UVic-UCC.
Per altra banda, actua com a delegació de l’Oficina d’Accés a la Universitat (OAU) de Catalunya i, per tant, fa tasques d’assessorament de la preinscripció universitària, recollida, validació i enviament de documentació d’accés a l’oficina central de preinscripció d’estudiants de tot Catalunya que vulguin accedir a un grau de les universitats que formen part del sistema de preinscripció universitària organitzat per la Generalitat de Catalunya.
Funcions i tasques:
- Tasques atenció a l’usuari de la comunitat universitària:
Atenció personalitzada a l’usuari a través de diferents canals respecte l’accés, la matrícula, sistemes de pagament, descomptes, beques i tots els tràmits de l’AGA.
Gestió del cobrament de les taxes administratives dels tràmits de gestió acadèmica (certificats, títols, e-títol, trasllats, ...)
Recollida, lliurament i registre de la documentació acadèmica vinculada als tràmits de gestió acadèmica (estudis oficials i programes de Formació Contínua).
Formalització de matrícules per Secretaria.
Compulses de documents acadèmics expedits per la UVic-UCC.
Altres tràmits.
- Tasques com a delegació de l’Oficina d’Accés a la Universitat:
Informació / atenció sobre l’accés i la matrícula de les PAU (Proves d’Accés a la Universitat) i de les PAP (Proves d’Aptitud Personal).
Recollida, registre i enviament de documentació de les PAU i les PAP a l’Oficina d’Accés a la Universitat.
Gestionar els processos de preinscripció universitària de cada convocatòria de juny, setembre, octubre i febrer.
Informació / atenció sobre el procés de preinscripció universitària als futurs estudiants.
Recollida de la documentació acadèmica dels futurs estudiants, validació de les dades al portal d’Accés a la Universitat, registre de la documentació i enviament d’aquesta a l’Oficina d’Accés a la Universitat.
Gestió d’incidències i instàncies de les PAU, de les PAP i de la preinscripció universitària.
- Tasques de suport administratiu dels processos relacionats a la gestió acadèmica:
Gestió de les sol·licituds de certificats d’estudis oficials i expedició d’aquests.
Control i verificació dels moviments econòmics associats als tràmits que es realitzen presencialment al servei.
Expedició de les factures de les activitats acadèmiques sol·licitades pels estudiants d’estudis oficials i de programes de Formació Contínua.
Registre d’instàncies a través de la plataforma digital de registre de la UVic-UCC.